TMA - kuorma-auton törmäysvaimennin

Kokoon painuva kaiteenpää

Kaiteen aloitusrakenteena, kokoon painuva kaiteenpää sitoo auton törmäysenergian aina 110 km:n tuntinopeudesta pysähtymiseen saakka mankeloimalla kaidetta ns. nyrkkiosan avulla kunnes auton liike-energia on purettu 12 m matkalla. Sivuttaistörmäyksessä auto ohjautuu edelleen ajosuuntaan hidastuneena sitomalla kuitenkin osan auton törmäysenergiasta kaiderakenteeseen.  Käyttökohteet vilkasliikenteisillä valta- ja moottoriteillä, siltapilarien, betonikaiteiden, portaalin tai vastaavien vaarallisten esteiden törmäyksen ehkäisemiseen.

Törmäysvaimennin

Kaiteen aloitusrakenteena, törmäysvaimennin voi estää auton törmäyksen siltapilariin, ajautumisen vaaralliseen esteeseen tai muutoin vaaralliselle alueelle kuten erkanevien kaistojen tai ramppien alkukohdissa. Törmäysvaimennin asennetaan tyypillisesti vilkasliikenteisellä valta- tai moottoritiellä siltapilarin, portaalin tai vastaavan eteen sekä erkanevien ramppien kaiteiden alkurakenteeksi. Törmäys vaimennin sitoo auton liike-energian kohtisuorassa törmäyksessä 8-10 metrin matkalla aina 110 km:n tuntinopeudesta päättyen auton pysäyttämiseen turvallisesti. Sivuttaistörmäyksessä auton liike-energiasta osa purkautuu törmäysvaimentimen rakenteeseen, jonka jälkeen auto ohjautuu edelleen hidastuneena ajosuuntaan.

TMA - kuorma-auton törmäysvaimennin

Kuorma-autoon kytketty törmäysvaimennin on tarkoitettu suojaamaan asennus tai huoltohenkilöstöä sekä työalueella ajavia autoilijoita.

 

TMA - kuorma-auton törmäysvaimennin Iskutekniikalta, ota yhteyttä ja kysy lisää.